piątek, 20 marca 2009

Wybór Profesora


Na fotografii (autor nieznany) Profesor i jego studenci na plenerze (Zakopiańska Harenda). Jest to najprawdopodobniej II rok studiów - 1974. Opis z listą nazwisk uzupełnię. Mój Ojciec stoi, pierwszy z prawej (w owczym swetrze). Moja Mama siedzi na pierwszym planie.

Wspomnienie mojej Mamy, dotyczące tamtego czasu rzuca więcej światła na początek relacji: "Uczeń i Mistrz".

"Po pierwszym roku, wiadomo: wybór Profesora. Nasz Mistrz, prof. Jan Szancenbach byl oblegany, wcale nie latwo bylo dostać się do Jego pracowni. Pamiętam piękna martwą naturę Sławka na wystawie końcoworocznej. Duże plótno w srebrzystej gamie i krótką rozmowę na korytarzu. Nasz przyszły, kochany Profesor sam poprosił Sławka, aby został Jego uczniem. Nie często się to zdarza...

Ja też ustawiłam sie w kolejce chętnych. W ten sposób aż do dyplomu studiowaliśmy ze Sławkiem w jednej pracowni."

Anna Karpowicz - Westner

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz